به سایت شرکت مشاورین تجاری ارزاسپاد خوش آمدید   

مدل سازی فرآیند کسب و کار

یک کسب و کار موفق از مجموعه‌ای از تصمیمات درست ساخته می‌شود. بنابراین روش تحلیل شرایط و این تصمیم‌گیری‌ها جزء مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و تأثیر مستقیم در آینده کسب و کار دارد. ابزارهای اصولی کمی برای این تحلیل و تصمیم‌گیری وجود دارد.
آنالیز SWOT کمک می‌کند که یک دید کامل و جامع برای تصمیم‌گیری درست داشته باشیم. در آنالیز SWOT، همه منابع که نقاط قوت کسب و کار هستند و همچنین ضعف‌ها بررسی و تصمیم‌گیری‌ها بر اساس آنها انجام می‌شود.

 

 

وظایف تحلیلگران کسب و کار در یک پروژه BPM عبارتند از :
برنامه ریزی استراتژیک
تجزیه و تحلیل مدل کسب و کار
تعریف فرایند و طراحی آن
تجزیه و تحلیل فنی برای راه حل های تجاری پیچیده
معمولا، BPM به شیوه نموداری نشان داده می شود که در آن فرآیند، تصمیم گیری ها و اطلاعات به صورت یک چرخه کاری پیوسته نمایش داده می شود. دو نوع نشانه گذاری برای نمودارهای BPM وجود دارد:
BPMN: نمادسازی و ثبت مدل سازی فرآیند کسب و کار
UML: نمودار فعالیت زبان مدلسازی یکپارچه
مزیت: تکنیک BPM یک روش آسان برای نشان دادن چگونگی فرایند کسب و کار به صورت منطقی و توسط نقش های مختلف است. علاوه بر این، یکی از بهترین روشهای تحلیل کسب و کار در صنعت، به ویژه در صنعت فناوری اطلاعات است. از این رو، افراد می توانند به راحتی مراحل پی در پی فرایند اجرا را تجسم کنند. این، به نوبه خود، کمک می کند تا انجام تحلیل یک کسب و کار پیچیده برای تحلیلگر آسان تر باشد.

 

اسکرول به بالا