به سایت شرکت مشاورین تجاری ارزاسپاد خوش آمدید   

نفوذ در بازارهای بین المللی

یکی از ساده‌ترین رویکردها برای جلوگیری از شکست، صرف زمان و تلاش برای برنامه‌ریزی و تحقیق در مورد فرصت‌های جدید بازار و اطمینان از دسترسی به مخاطبان چندزبانه به شیوه‌ای است که با آنها تطبیق پیدا کند.
یک استراتژی نفوذ در بازار، اغلب با این شرایط روبرو است، اما اگر بازار جدید، با مجموعه‌ای از زبان‌ها و آداب و رسوم همراه باشد که برای روش فکری فعلی برند شما در مورد بازاریابی تازگی دارد، نیاز است ملاحظات بیشتری در نظر گرفته شود.
ورود به بازار جدید همیشه مشکل است. ورود به بازار جدید، در کشوری مملو از مشتریانی که متفاوت فکر می‌کنند، هنجارهای فرهنگی متفاوتی دارند و به زبان کاملاً متفاوتی صحبت می‌کنند، بسیار مشکل تراست و شاید از نگاه بیرون نیز دلهره‌آور به نظر برسد. یک استراتژی نفوذ در بازار، اغلب با این شرایط روبرو است، اما اگر بازار جدید، با مجموعه‌ای از زبان‌ها و آداب و رسوم همراه باشد که برای روش فکری فعلی برند شما در مورد بازاریابی تازگی دارد، نیاز است ملاحظات بیشتری در نظر گرفته شود.

ورود به بازار جدید همیشه مشکل است. ورود به بازار جدید، در کشوری مملو از مشتریانی که متفاوت فکر می‌کنند، هنجارهای فرهنگی متفاوتی دارند و به زبان کاملاً متفاوتی صحبت می‌کنند، بسیار مشکل تراست و شاید از نگاه بیرون نیز دلهره‌آور به نظر برسد. یک استراتژی نفوذ در بازار، اغلب با این شرایط روبرو است، اما اگر بازار جدید، با مجموعه‌ای از زبان‌ها و آداب و رسوم همراه باشد که برای روش فکری فعلی برند شما در مورد بازاریابی تازگی دارد، نیاز است ملاحظات بیشتری در نظر گرفته شود.
نمونه‌های بی‌شماری از برندهای موفق در ایالات متحده وجود دارند که تلاش کرده‌اند تا به مناطق جدید گسترش یابند، اما مجبور به عقب نشینی شدند، زیرا نتوانستند وارد بازار شده یا بازاری برای کالا یا خدمات خود ایجاد کنند و دلایل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند توسعه جهانی با شکست مواجه شود. شاید اطلاع‌رسانی مناسب نیست، یا رقبای محلی بیش از حد تثبیت شده‌اند و قدرتمند هستند.
اما یکی از ساده‌ترین رویکردها برای جلوگیری از شکست، صرف زمان و تلاش برای برنامه‌ریزی و تحقیق در مورد فرصت‌های جدید بازار و اطمینان از دسترسی به مخاطبان چندزبانه به شیوه‌ای است که با آنها تطبیق پیدا کند. برندهای هوشمند به سرعت انطباق پیدا می کنند و با فرهنگ‌های جدید با محتوای محلی و تجربیات برند بومی درگیر می‌شوند که منعکس کننده زندگی، عمل و گفتمان مخاطبان مختلف است. این کار می‌تواند خطر نفوذ در بازار (که معمولاً با هزینه‌های بالای سرمایه همراه است) را کاهش دهد، در عین حال، سودآوری را، با جذب و حفظ مشتریان جدید افزایش ‌دهند و بدین ترتیب یک کسب و کار به رشد جهانی دست پیدا کند.

در اینجا سه نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام پیگیری استراتژی نفوذ در بازارهایی در مقیاس بین‌المللی مدنظر قرار گیرد:

به اطلاعات جمعیتی نگاه کنید
قبل از ورود به بازار، دید وسیعی از بازار به دست آورید. درباره مشتریان بالقوه خود، وسیع‌تر فکر کنید: بازار از لحاظ سن، جنسیت، قومیت، درآمد و سایر دسته‌بندی‌های کلی سرشماری چگونه تقسیم می‌شود؟ آیا جمعیتی برای حمایت از برند شما وجود دارد؟ آیا مشتریان بالقوه به یک جنسیت، سطح درآمد خاص، و یا قومیت خاص محدود هستند و در محدوده سنی نسلی خاصی قرار می‌گیرند؟ اطمینان حاصل کنید که اطلاعات جمعیتی در این حوزه‌ها اندک نباشد.
در مرحله بعد، به مناطق مختلف بپردازید. اطلاعات جمعیتی، وقتی از مقیاس ملی نگاه می‌شود، همگن هستند اما وقتی به مناطق مختلف آن نگاه می‌کنید، با انواع مختلفی از انطباق یا گوناگونی روبرو می‌شوید. این موضوع بسیار مهمی است، زیرا می‌تواند به شما در مکان یابی کمک کند و تعیین کند که آیا باید به طور گسترده در سطح ملی وارد عمل شوید یا رویکرد خاص‌تری داشته باشید و فقط بخش‌ها یا نواحی خاصی را هدف قرار دهید.
همچنین آشنایی با آداب و رسوم منطقه‌ای، گویش‌های محلی و نحوه تفاوت رفتار مشتریان از منطقه‌ای به منطقه دیگر کشور، حائز اهمیت است. در صورتی که خودتان به دانش کافی دسترسی ندارید، در این مورد از مشاوره متخصص استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا تجارب بومی بدست آورید که شخصی‌سازی شده است و به طور مشخصی با یک بازار یا منطقه خاص کار می‌کند. بدین ترتیب کمک می‌کند تا با نیازهای مشتریان متناسب شوید.

محاسبه بازار
وقتی منطقه جغرافیایی را به دو صورت کلی و جزیی درک کردید، می‌توانید دقیق‌تر به اندازه بازار هدف بپردازید. اگر قصد دارید وارد کشور یا منطقه‌ای شوید که شعاع آن حدود ۲۰ مایل و جمعیت آن تقریبا ۱۰۰۰۰۰ نفر است، این بدان معنا نیست که کل جمعیت برای بازار هدف شما مناسب است. برای این منطقه خاص، باید به داده‌های سرشماری رجوع کنید. اگر اندازه بازار را به طور دقیق اندازه‌گیری نکنید، پیش‌بینی‌های دیگر شما مختل شده و باعث می‌شود شانس موفقیت در بدست آوردن بازار منطقه دشوارتر شود.

هزینه-سود را پیش‌بینی کنید
در نهایت، باید به این مسئله بپردازید که آیا استراتژی نفوذ در بازار از نظر مالی معنادار است یا خیر. آیا به احتمال زیاد می‌توانید درآمد بیشتری از هزینه‌های صرف شده با ورود به بازار منطقه کسب کنید؟ حتی اگر بازار مناسب باشد و تقاضا برای محصول یا خدمات شما در آنجا وجود داشته باشد، ممکن است از نظر زمان‌بندی امکان ارائه خدمات وجود نداشته باشد. همچنین این مطلب را بخاطر بسپارید که مزایای آینده ممکن است ارزش بالاتری داشته باشند.
محاسبه معیار این کار به اندازه کافی ساده است: اگر موفقیت نیاز به تبدیل مشتریان بیشتری داشته باشد که از تعداد افراد حوزه نفوذ در بازار بیشتر باشد، احتمال موفقیت در این بازار پایین خواهد بود.

گام بعدی چیست؟
وقتی از نکات فوق برای تعیین بازار مناسب برای نفوذ استفاده کردید، مهم است اطمینان حاصل کنید که کلیه محتواهای مرتبط با مصرف کنندگان جدید، شخصی‌سازی شده باشد، به عبارت دیگر، یک تمایز فرهنگی مناسب باید اعمال شود. دو حوزه نخستی که باید روی محلی‌سازی آنها متمرکز شوید، وبسایت‌ها و اپلیکیشن ها هستند. برای بسیاری از افراد، وبسایت برند شما، اولین جایی است که با شما درگیر می‌شوند. با این حال، مقبولیت اپلیکیشن های تلفن همراه، روز به روز در حال افزایش است. امروزه، بسیاری از افراد در حال دور شدن از کامپیوترهای رومیزی هستند و به طور کامل از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به اینترنت متصل می‌شوند. با تمرکز صرف بر روی وبسایت خود و رها کردن برنامه‌های تلفن همراه، این افراد را از دست می‌دهید.
مشترکین برنامه‌های تلفن همراه تقریباً ۹۵٫۵ درصد از جمعیت جهانی (۷ میلیارد) است. بیش از نیمی از این افراد، در مناطق آسیا-اقیانوسیه واقع شده‌اند. تعداد مشترکین در آفریقا و خاورمیانه از تعداد مشترکین در اروپا پیشی گرفته است. اینها همه بازارهایی نوظهوری هستند که مشاغل بین‌المللی در سراسر جهان توجه زیادی به آن نشان می‌دهند. این بدان معناست که کسب و کارها می‌توانند تمرکز خود را روی ایجاد و تحویل سریع بهترین ویژگی‌های UX/UI معطوف کنند.
بسته به برند تجاری، گسترش به بازارهای دست‌نخورده همیشه هوشمندانه نیست، اما خبر خوب این است که اگر به طور صحیح برنامه‌ریزی کنید، اجرای مؤثری داشته باشید و حین ارائه محتوای خود، از شبکه های مجازی به اندازه کافی استفاده کنید، مزایای بسیاری در نفوذ به بازارهای جدید در سرتاسر جهان وجود دارد که می‌توانید آنها را محقق کرده و سود کنید. با بومی‌سازی محتوای خود، نه فقط بومی‌سازی وبسایت‌ها و برنامه‌ها، بلکه با بومی‌سازی نرم‌افزارها، رسانه‌های‌اجتماعی، ایمیل‌ها، مواد بازاریابی و موارد دیگر می‌توانید به طور فزاینده‌ای نرخ شنیده شدن و پاسخگویی بازارهای جدید به پیام خودتان را افزایش دهید.
در نهایت برای انجام این کار نیاز به تحقیقات بازار بین المللی دارید.

 

 

اسکرول به بالا